ჩემი პროექტი

                                           სოციალური პროექტის გეგმა

1.პროექტის სახელწოდება - ,,ჩვენ გარემოს დამცველები ვართ!“
2. პროექტის მონაწილეები -მოსწავლეები: გ. გვათუა ,გ.ჩიხაძე, ბ.ცხოიძე, ნ.თურქია
  ე. გოგინოვი, ნ. გორგაძე, ს. ღვამიჩავა,ლ. ბოლქვაძე, მ.გიგიბერია. ქ.ჯაბნიძე,
.ჩხეიძე,  .თირქია, .კაპოსნიძე, .ბაბილოძე,  . შელია, .კოკაია, .ჯოჯუა,
მ.გოგიაშვილი,ლ.თოფურია.

  პროექტის ხელმძღვანელი მასწავლებელი:        ნინო  ლაშხია
                                              ადმინისტრაცია: თეიმურაზ შურღაია (სკოლის დირექტორი)
                                               ივეტა მარგალიტაძე (სკოლის დირექტორის მოადგილე)
                                              ქალაქ ფოთის დასუფთავების სამსახური
3. პრობლემების ანალიზი -ეკოლოგია  21-ე საუკუნის  ერთ-ერთი  გლობალური  პრობლემაა. აუცილებელია  ვიცოდეთ იმ  ძირითადი პრობლემების შესახებ, რაც დღესდღეობით ეკოლოგიას  ემუქრება. დაბინძურება, ნარჩენები, გლობალური  დათბობა __ეს  ის  ძირითადი საკითხებია,რომელთა მიმართაც  საზოგადოების  ყურადღება უნდა  იყოს მიმართული. მათ  მოსაგვარებლად სწორედ  სხვადასხვა ღონისძიების  გატარებაა საჭირო. ნაკლები  ჩართულობა და პასუხისმგებლობის  თავიდან აცილება იწვევს გარემოზე ნაკლებ ზრუნვას,დაბინძურებას  და  საფრთხის შექმნას გარშემო. ჰაერის და წყლის დაბინძურება ყველაზე  დიდი  პრობლემაა ეკოლოგიაში.ცარიელი პლასმასის ბოთლები,ნარჩენები მდინარისა  და  ზღვის სანაპიროებზე,შემაშფოთებელ სურათს ქმნის. ამას  ემატება  გარემოს  დაცვითი პრობლემები,ავტომობილებისა  ქარხნების  გამონაბოლქვები,წყლებში  ჩაღვრილი  მომწამლავი  ნივთიერებები,გადაშენების  პირას  მდგომი  ცხოველები  და  სხვა.
4. პროექტის მიზანი -  ბუნებრივი  გარემო  პირობების  დაცვა, სამოქალაქო  ცნობიერების  ამაღლება  მოსწავლეებსა  და თემში.
·         მოსწავლეები  იძენენ  თეორიულ  ცოდნას  ეკოლოგიური  სისტემის  ფუნქციონირების  შესახებ, გარემოს  დაცვის  პრობლემისა  და  მათი გადაჭრის  შესახებ.
·         მიღებული  ცოდნა  საშუალებას  მისცემს  მოსწავლეებს  მონაწილეობა  მიიღონ გარემოს  დაბინძურების  საკითხების დამუშავებაში, ჩაერთონ  სოციალური  პრობლემების გადაწყვეტაში.
·         ბავშვებმა  უნდა  გაითვითცნობიერონ, რომ გარემოს  დაბინძურება  პირველ  რიგში  მათ ჯანმრთელობას ზიანს  აყენებს.
·         მოსწავლეებმა უნდა  განასხვავონ სუფთა ,დანაგვიანებული  გარემო  და  შესძლონ  სიტყვიერად  გადმოსცენ  თავიანთი  დამოკიდებულება არსებული  პრობლემის  მიმართ.
·         იმსჯელონ დაბინძურებული  გარემოს შედეგად  წარმოქმნილ  საკითხებზე და  გააცნობიერონ გარემოს დანაგვიანებით  გამოწვეული  საფრთხე.
5. პროექტის ამოცანები
·         ეკოლოგიურ  საკითხებთან  დაკავშირებით  ლიტერატურის, კვლევის  შედეგებისა  და  სტატისტიკის  გაცნობა. ინფორმაციის  მიწოდება,თითოეული  აქტივობის  დაგეგმა  მოსწავლეების გათვალისწინებით, რაც  საშუალებას  მისცემს  მათ  აიმაღლონ  მოტივაცია.
·         სამუშაო ჯგუფების  შექმნა, ფუნქციების  გადანაწილება.
·         საორგანიზაციო  საკითხების  მოგვარება
·         თანამშრომლობა  სკოლის  ადმინისტრაციასა  და ქალაქის  დასუფთავების სამსახურთან .პროექტის  გაცნობა, შეხვედრების  დაგეგვმა.
·         რესურსის  მოძიება-ორგანიზება.
·         საინფორმაციო კამპანიის  წარმოება. ბუკლეტების  გავრცელება.
·         ლექცია სემინარის ჩატარება (ესწრებიან მოსწავლეები და მოწვეული  მშობლები)
·         პროექტის მიმდინარე  ეტაპების ამსახველი ფოტო-მასალის  პრეზენტაცია.
·         დასუფთავების  დღის  დაგეგმვა
·         მონიტორინგი  და  შეფასება
6. მოსალოდნელი შედეგები
·         მოსწავლეები ითანამშრომლებენ ერთმანეთთან, სკოლის ადმინისტრაციასთან და გარემოს  დაცვის  სამსახურის  წარმომადგენლებლებთან , რაც  ხელს  შეუწყობს  ცნობიერების ამაღლებას გარემოსდაცვით საკითხებზე.
·         პროექტში ჩართული მოსწავლეები  იზრუნებენ მის დასუფთავებაზე და
 გარშემომყოფთათვისაც ნათელს გახდიან მათი საქმიანობის არსს, რათა
 მეტი მიმდევარი გამოუჩნდეთ;
·         მოსწავლეებს განუვითარდებათ კომუნიკაციის, პრეზენტაციის, გადწყვეტილებების მიღების, თანამშრომლობისა და ურთიერთპატივისცემის უნარ-ჩვევები, რაც მოსწავლეებს საშუალებას მისცემს  განსაზღვრონ საკუთარი როლი პრობლემის მოგვარებაში.

7. მიზნობრივი ჯგუფები:        მოსწავლეები, მასწავლებელი, სკოლის ადმინისტრაცია, ქალაქის  დასუფთავების სამსახური.                                              


8. პროექტის განხორციელების რისკები, შესაძლო ხარვეზები და ალტერნატივა:
·         სოციალური პროექტი სასწავლო პროექტთან შედარებით, რთული დასაგეგმი და განსახორციელებელია, რადგან სცილდება საკლასო ოთახს და აქტივობები ტარდება სკოლის გარეთაც.
·         მოსწავლეთა პასიურობა - საინიციატივო ჯგუფის, ახალგაზრდა
 უფლებადამცველთა კლუბის გააქტიურება;
·         დაგეგმილი ვადები-მოდიფიცირება;
·         გარემო პირობები- გადავადება.

     
                                პროექტის მონაწილეთა შეფასება (შუალედური მონიტორინგი)

არ თანამშრომლობს, არაა კომუნიკაბელური, უპასუხიმგებლოა, არასაიმედო, არაა მოტივირებული, არაა ჩართული, სიტყვა და საქმე შორიშორსაა.
ცდილობს, მაგრამ არ გამოსდის თანამშრომლობა, ნაკლებად კომუნიკაბელურია, ნაკლებად გრძნობს პასუხიმგებლობას და ასევე ნაკლებად საიმედოა, აკლია მოტივაცია, პასიურია და არ გამოსდის ,,სიტყვა საქმიანი“.
ნაკლებად თანამშრომლობს, უჭირს კომუნიკაცია, პასუხისმგებლობის აღება და მაკლებად საიმედოა. მოტივირებულია, მაგრამ პასიური, ცდილობს, სიტყვა საქმედ აქციოს.
კარგად გამოსდის თანამშრომლობა, კომუნიკაბელურია, იღებს პასუხისმგებლობას და საიმედოა, მოტივირებული. თუმცა ნაკლებად ჩართული, რომ სიტყვა საქმედ იქცეს.
ძალიან კარგად თანამშრომლობს, კომუნიკაბელურია, პასუხისმგებლობას იღებს და საიმედოა, მოტივირებული, აქტიურადაა ჩართული, ,,სიტყვა საქმიანი“ მასზეა ზედგამოჭრილი.

0
1
2
3
4
თანამშრომლობა და კომუნიკაცია





პასუხისმგებლობა






საიმედოობა






მოტივაცია






ჩართულობა






,,სიტყვა საქმიანი“








9. სამუშაო გეგმა
საპროექტო
საქმიანობები
პასუხისმგებელი პირი
        ვადა
1
იდეის მონახაზის გაცნობა სამიზნე ჯგუფებისათვის
ნ.ლაშხია
ლ.ბოლქვაძე
2ოქტომბერი
2
მოსწავლეების, ადმინისტრაციის, ქალაქის დასუფთავების სამსახურის ჩართვა სამუშაო გეგმის შედგენაში, აქტივობების დაგეგმვა, პასუხისმგებელი პირების შერჩევა, ვადების განსაზღვრა
ე.გოგინოვი
ნ.გორგაძე
.ლაშხია
სკოლის ადმინისტრაცია, ქალაქის დასუფთავების სამსახური
3-4ოქტომბერი
3
ბუკლეტების დამზადება ბუნების დაცვის თემაზე და მათი გავრცელება
გ.გვათუა,მ.გიგიბერია
7-8ოქტომბერი
4
კონფერენცია თემაზე:  ა) გარემო და ადამიანი;  ბ) გარემოს დაცვის მიზანი;  გ) როგორ დავიცვათ გარემო;  დ) გარემოს დაცვის პრობლემები ჩვენს ქალაქში.

ქ.ჯაბნიძე
ს.ღვამიჩავა

9 ოქტომბერი
5
სასკოლო გაზეთი პროექტის შესახებ
ლ.ჩხეიძე
ბოლო ნომერი
6
შუალედური მონიტორინგი
ე.გოგინოვი
ნ.გორგაძე

10-11ოქტომბერი
7
დასუფთავების აქცია ზღვის სანაპიროზე
ი.შელია,ლ.ბაბილოძე,
ნ.კაპოსნიძე

12 ოქტომბერი
8
დასკვნითი შეხვედრა - ანგარიში;

ნ.ლაშხია
ლ.ბოლქვაძე
15 ოქტომბერი


დასუფთავების აქცია ზღვის სანაპიროზე




























დასკვნითი  შეხვედრა



















რეფლექსია
2019-2020 წლის I სემესტრში დავგეგმე სოციალური პროექტის ,,ჩვენ გარემოს დამცველები ვართ“ განხორციელება, რომლის მიზანი იყო ბუნების  დაცვა, სამოქალაქო ცნობიერების ამაღლება მოსწავლეებსა და თემში.
 სამიზნე ჯგუფად შევარჩიე საბაზო და საშუალო სკოლის მოსწავლეები.
პროექტზე მუშაობა გრძელდება 2 კვირის განმავლობაში: 2.10.2019-16.10.2019
პროექტმა დიდი ინტერესი გამოიწვია მოსწავლეებში, ვინაიდან ეკოლოგია ერთ-ერთი გლობალური პრობლემაა, რომელიც ადამიანთა ზრუნვის გარეშე იწვევს დაბინძურებას და საფრთხეს უქმნის სიცოცხლეს. მუშაობა წარიმართა 5 ეტაპად.
პირველი ეტაპი- გავაცანი მოსწავლეებს იდეის მონახაზი. დავგეგმეთ აქტივობები, შევარჩიეთ პასუხისმგებელი პირები, განვსაზღვრეთ ვადები;  
მეორე ეტაპი- მოსწავლეებმა დაამზადეს ბუკლეტები ბუნების დაცვის თემაზე და გაავრცელეს;
მესამე ეტაპი- მოსწავლეები დავყავი ჯგუფებად. ჯგუფებს გადავუნაწილე დავალებები ;
) მოსწავლეების, ადმინისტრაციის, ქალაქის დასუფთავების ჩართვა;
) ბუკლეტის დამზადება;
) კონფერენცია;
) დასუფთავების აქციის ორგანიზება;
მეოთხე ეტაპი -მოეწყო კონფერენცია სკოლაში;  
მეხუთე ეტაპი - ზღვის სანაპიროზე მოეწყო დასუფთავების აქცია;  
პროექტზე მუშაობა წარიმართა ეროვნული სასწავლო გეგმისა და პრიორიტეტული გამჭოლი კომპეტენციების შესაბამისად.
პროექტზე მუშაობისას მოსწავლეებმა ისწავლეს საინფორმაციო ბუკლეტების დამზადება, გაიწაფნენ power point პროგრამის მეშვეობით პრეზენტაციის მომზადებაში, ინფორმაციის მოძიებასა  და დახარისხებაში. განუვითარდათ თანამშრომლობის, გადაწყვეტილების მიღების, სხვისი უფლებების პატივისცემის, გარემოს დაცვის უნარები.
პროექტზე მუშაობის დასრულების შემდეგ გამოიკვეთა ხარვეზები: საგაზეთო წერილებში, ბუკლეტსა და პრეზენტაციაში გამოყენებული იყო ბევრი სპეციფიკური ტერმინი, რამაც მცირე გაუგებრობა გამოიწვია საზოგადოებაში. უმჯობესი იქნებოდა კონსულტაციების გავლა ბიოლოგიის და სამოქალაქო განათლების მასწავლებლებთან, აგრეთვე GOOGLE საძიებო სისტემის და უცხო სიტყვათა ლექსიკონის გამოყენება უცხო ტერმინთა განმარტებისთვის. ამ ხარვეზს აუცილებლად გავითვალისწინებ მომდევნო პროექტებზე მუშაობისას.
საერთო ჯამში პროექტზე მუშაობას ვთვლი დამაკმაყოფილებლად, ვინაიდან გაიზარდა ინფორმირებულობის დონე მოსწავლეებსა და საზოგადოებაში, რაც ხელს შეუწყობს ინფორმირებული, სრულფასოვანი მოქალაქეებისა და სამოქალაქო საზოგადოების ჩამოყალიბებას.    








                                  სოციალური პროექტის გეგმა
                       
თემა - სოციალურად  დაუცველი  ბავშვების  ბედი  საზოგადოებაში

პრობლემა - საზოგადოებაში  სოციალურად   დაუცველი  ბავშვები იჩაგრებიან და
                      აგრესიულებისაზოგადოებისთვის  საშიშნი ხდებიან.
                     მათი  რიცხვი  მატულობს.            
                   
მიზანი  - 1.პრობლემის  გადაწყვეტის გზების  ძიება.
                  2. ინფორმირებულობის დონის ამაღლება მოსწავლეებში, საზოგადოებაში.
                  3. კვლევა-ძიების, მსჯელობის, შეფასების, თვითშეფასების,
                   ჯგუფში  თანამშრომლობის  უნარების  გამომუშავება.    
                   
ამოცანა-  1. მინი  კონფერენციის  ჩატარება თემაზე:  “როგორ  არის  დაცული  ბავშვთა
                     უფლებები    ჩვენს  ქალაქში“.
                
1.      რეფერატების  დამზადება (მინიმუმ 3)
ა) ბავშვთა  უფლებების  კონვენცია  და ნაბადის  დასახლების  ბავშვები.
ბ)რამდენად  არიან  დაინტერესებული ხელისუფლების  წარმომადგენლები  ამ  პრობლემით?
2.      როგორ დავეხმაროთ  სოციალურად  დაუცველ  ბავშვებს?
3.      საზოგადოების  დამოკიდებულება  მრავალშვილიანი ოჯახებისადმი.
  
მიზნობრივი  ჯგუფი - IX-XI   კლასები

მოსალოდნელი  შედეგი                                                                                                                                                                                                                                                                                                                        
1.      მოსწავლეები  შეიძენენ და ასევე განუვითარდებათ კვლევა-ძიებისათვის  აუცილებელი  უნარ-ჩვევები.
2.      ისინი  გულგრილნი  არ  იქნებიან  სოციალურად  დაუცველი მოზარდების  მიმართ და  თანაუგრძნობენ  მათ.
3.      ადგილობრივი  ხელისუფლების, არასამთავროების  დაინტერესება  ამ  პრობლემით. მათი  მუშაობაში  ჩართვა.

შეფასების  კრიტერიუმი-ვიდეოფირების, ალბომის  შედგენის, რეფერატების              
                       (ილუსტრირებული  რეფერატები), თანამშრომლობის  ხარისხი.

                 
რესურსები

1.ქაღალდი, ფოტოაპარატი, კამერა, მარკერი, საწერ-კალამი, ტრანსპორტის  ხარჯები, ქსეროქსი.

  
                                        პროექტის მონაწილეთა შეფასება (შუალედური მონიტორინგი)

არ თანამშრომლობს, არაა კომუნიკაბელური, უპასუხიმგებლოა, არასაიმედო, არაა მოტივირებული, არაა ჩართული, სიტყვა და საქმე შორიშორსაა.
ცდილობს, მაგრამ არ გამოსდის თანამშრომლობა, ნაკლებად კომუნიკაბელურია, ნაკლებად გრძნობს პასუხიმგებლობას და ასევე ნაკლებად საიმედოა, აკლია მოტივაცია, პასიურია და არ გამოსდის ,,სიტყვა საქმიანი“.
ნაკლებად თანამშრომლობს, უჭირს კომუნიკაცია, პასუხისმგებლობის აღება და მაკლებად საიმედოა. მოტივირებულია, მაგრამ პასიური, ცდილობს, სიტყვა საქმედ აქციოს.
კარგად გამოსდის თანამშრომლობა, კომუნიკაბელურია, იღებს პასუხისმგებლობას და საიმედოა, მოტივირებული. თუმცა ნაკლებად ჩართული, რომ სიტყვა საქმედ იქცეს.
ძალიან კარგად თანამშრომლობს, კომუნიკაბელურია, პასუხისმგებლობას იღებს და საიმედოა, მოტივირებული, აქტიურადაა ჩართული, ,,სიტყვა საქმიანი“ მასზეა ზედგამოჭრილი.

0
1
2
3
4
თანამშრომლობა და კომუნიკაცია





პასუხისმგებლობა






საიმედოობა






მოტივაცია






ჩართულობა






,,სიტყვა საქმიანი“







                    სამოქმედო  გეგმა


დასახელება
შემსრულებელი
      დრო
 რესურსი
1.ჯგუფის  შექმნა

2.დავალებათა  განაწილება

ა)რეფერატი  პირველი
ბ)რეფერატი  მეორე
გ)რეფერატი  მესამე



3.კითხვების  შედგენა

4.მოსაწვევების  დამზადება


5.ხელისუფლების  წარმომადგენელთან  შეხვედრა(გამგეობა)
არასამთავრობო  სექტორი.

6.მოწვეული  სტუმრები.
სოციალურად დაუცველი  ბავშვები  და  მათი  მშობლები.


 პედაგოგი
ნინო ლაშხია


ლ. ბოლქვაძე
ი. შელია
ე. გოგინოვი



ნ. გორგაძე

ქ. ჯოჯუა
გ. გვათუა

ს. ღვამიჩავა
ქ. ჯაბნიძე
ნ. ბარამია
ე. რუხაია
21.10.2019

21.10.2019

21-24.10.2019





21-24.10.2019

21-24.10.2019


25.10.2019




28.10.2019




ქაღალდი. ფოტოფირი.




ქსეროასლები
ქაღალდი
ქსეროასლები, კამერა.
                 


           ბიუჯეტი-ხარჯთაღრიცხვა




დასახელება
ღირებულება
ვინ  მონაწილეობს
რაოდენობა
ჯამი
1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.


ფოტოსურათები

ვიდეო

თაბახის ფურცლები

ქსეროასლი

მოსაწვევები

ტრანსპორტი

მარკერი


3 ლ.

6ლ.

80 თ.

30თ.
სკოლა

სკოლა

სკოლა

სკოლა

მშობლები

მშობელი




2

1

5



20
10 ლარი

6 ლარი

4 ლარი

2 ლარი

10 ლარი









მონიტორინგი  დაკვირვება - ბიუჯეტი/ხარჯთაღრიცხვის შესახებ

1.      მონიტორინგი  ხორციელდება მშობელთა ჯგუფის  მიერ.    
          




                        ხელისუფლების  წარმომადგენელთან  შეხვედრა(გამგეობა)
                             

          

                                                         რეფლექსია

 

2019-2020 სასწავლო წლის I სემესტრში დავგეგმე სოციალური პროექტის, "სოციალურად დაუცველი ბავშვები და საზოგადოება“
განხორციელება, რომლის მიზანი იყო საზოგადოების ცნობიერების დონის ამაღლება 
სოციალურად დაუცველ ბავშვებთან   დაკავშირებით. სამიზნე ჯგუფად შევარჩიე საბაზო და საშუალო საფეხურის მოსწავლეები. პროექტზე მუშაობა გრძელდებოდა ერთი  კვირის განმავლობაში 
(21.10.2019 –
28.10.2019). პროექტმა დიდი ინტერესი გამოიწვია მოსწავლეებში, ვინაიდან მათაც მეტად მწირი ინფორმაცია ჰქონდათ სოციალურად დაუცველ ბავშვებთან  დაკავშირებით. პროექტზე მუშაობა წარიმართა ოთხ ეტაპად:
პირველი  ეტაპი: მოსწავლეებთან ერთად განვიხილეთ ინტერნეტით მოძიებული მასალები და დავგეგმეთ გამოკითხვის ჩატარება მასწავლებლებსა და მოსახლეობაში სოციალურად დაუცველთა შესახებ ინფორმირებულობის დონის დასადგენად
მეორე ეტაპი: მოვახდინე მოსწავლეთა დაყოფა ჯგუფებად კლასების მიხედვით და ჯგუფებმა გადაინაწილეს დავალებები: IX კლასმა მოამზადა კედლის გაზეთი, საინფორმაციო ბუკლეტი, XI კლასმა მოამზადა პრეზენტაცია Microsoft PoverPoint  პროგრამის დახმარებით.
მესამე ეტაპი: მოსწავლეებმა ჩაატარეს გამოკითხვა, მოძიებული მასალისა და ჩემი დახმარებით მოამზადეს პროექტის პროდუქტები, რომლებიც ეტაპობრივად განვათავსეთ ბლოგზე.
მეოთხე ეტაპი: მოეწყო პრეზენტაცია სკოლაში და დაწყებითი კლასის მოსწავლეების მონაწილეობით სკოლის ეზოში მოეწყო ასფალტზე ხატვა პროექტის თემასთან დაკავშირებით.
პროექტზე მუშაობა წარიმართა ეროვნული სასწავლო გეგმისა და პრიორიტეტული გამჭოლი კომპეტენციების მოთხოვნების შესაბამისად.

პროექტზე მუშაობის დროს მოსწავლეებმა ისწავლეს საინფორმაციო ბუკლეტის დამზადება, გაიწაფნენ Microsoft PoverPoint  პროგრამის მეშვეობით პრეზენტაციის მომზადებაში, ინფორმაციის მოძიებასა და დახარისხებაში. განუვითარდათ თანამშრომლობის, პრობლემების მოგვარების, კრიტიკული და შემოქმედებითი აზროვნების, გადაწყვეტილების მიღების, შემწყნარებლობის, სხვისი უფლებების პატივისცემის, დემოკრატიული პრინციპების აღიარების უნარები. 
პროექტზე მუშაობისას იყო ხელშემშლელი ფაქტორები: წვიმიანი ამინდები გამოკითხვისა და ასფალტზე ხატვის დღეს (მოგვიწია ასფალტზე ხატვის გადადება მომდევნო დღისთვის).
პროექტზე მუშაობის დასრულების შემდეგ გამოიკვეთა ხარვეზები: საგაზეთო წერილებში, ბუკლეტსა და პრეზენტაციაში გამოყენებული იყო ბევრი სპეციფიკური ტერმინი, რამაც მცირე გაუგებრობა გამოიწვია საზოგადოებაში. უმჯობესი იქნებოდა კონსულტაციების გავლა სამოქალაქო განათლების მასწავლებლებთან. 
საერთო ჯამში პროექტზე მუშაობას ვთვლი დამაკმაყოფილებლად, ვინაიდან გაიზარდა ინფორმირებულობის დონე მოსწავლეებსა და საზოგადოებაში, რაც ხელს შეუწყობს ინფორმირებული, სრულფასოვანი მოქალაქეებისა და სამოქალაქო საზოგადოების ჩამოყალიბებას.        
    





                                                 სოციალური პროექტის გეგმა
სოციალური  პროექტის  ხელმძღვანელი
სახელი და გვარი       ნინო ლაშხია
ქალაქი:  ფოთი

სკოლა:       სსიპ ქ.ფოთის #15 საჯარო სკოლა
თემის  მონახაზი
თემის  დასახელება
 ,,მათ ჩვენს გვერდით უნდა იცხოვრონ’’- დაუნის სინდრომის შესახებ ცნობადობის ამაღლება
დონე/კლასი  
საშუალო საფეხური, მეათე კლასი
განხორციელების დროის ჩარჩო
                            11 დ
აზროვნების ზედა დონის უნარები
დაგეგმვა, ორგანიზება, კვლევა, თანამშრომლობა, კრიტიკული და შემოქმედებითი აზროვნება.
პრობლემა/პროექტის აქტუალურობა
შეზღუდული შესაძლებლობების მქონე პირთა საზოგადოებაში ინტეგრირება რთული პროცესია.მათთან ურთიერთობაში გასათვალისწინებელია   უამრავი დეტალი, ამიტომ გადავწყვიტე უფრო ფართოდ გავცნობოდი ამ საკითხს და მე-10 კლასის მოსწავლეებთან ერთად დამემუშავებინა ეს საკითხი. ალბათ ყველას გაგვიგია სიტყვა ,,დაუნი“, რომელსაც ადამიანები ხშირად ერთმანეთის დასამცირებლად იყენებენ. საიდან მოდის ეს ტერმინი? რა იწვევს ამ დაავადებას?
 დაუნის სინდრომი ყველაზე გავრცელებული ქრომოსომული გენეტიკური ცვლილებაა,რომლის დროსაც ნაცვლად 46 ქრომოსომისა გვხვდებადამატებით ერთი ქრომოსომა 21-ე წყვილში,რომელსაც ტრისომია ეწოდება. არსებობს დაუნის სინდრომის სხვა შემთხვევებიც: ტრისომია, ტრანსლოკაცია და მოზაიციზმი. დაუნის სინდრომს აქვს ყველაზე თვალშისაცემი ფიხიკური გამოვლინება. ეს დაავადება პირველად აღწერა ჯონ დაუნმა 1866 წელს 21 მარტს ეს დღე დაუნის სინდრომის მქონე პირთა საერთაშორისო დღეა. დაუნის სინდრომიან ადამიანებს შეუძლიათ დამოუკიდებლად ცხოვრება, მუშაობა და საზოგადოების სრულფასოვანი წევრობა. მათთვის ამ ყველაფრის მიღწევა უფრო რთულია, ვიდრე ჯანმრთელი ადამიანისთვის, თუმცა არაა შეუძლებელი.პროექტის მთავარი მიზანია, არასოდეს მოვიხსენიოთ სიტყვა ,,დაუნი’’ არასწორ კონტექსტში, რადგან დაუნის სინდრომი არაა სამარცხვინო. ამ ადამიანებმა უნდა იგრძნონ თავი საზოგადოების სრულფასოვან წევრებად, რადგან ჩვენს შორის განსხვავება მხოლოდ 1 ზედმეტი ქრომოსომაა.
როექტის  მიზნები/ შედეგები
ü  მოსწავლეთა მიერ  დაუნის სინდრომის შესახებ მოძიებული მასალის დამუშავება ტექნოლოგიების საშუალებით;
ü  მოსწავლეების მიერ დაუნის სინდრომის შესახებ მომზადებული პრეზენტაციების ნახვა-გაანალიზება;
ü  მოსწავლეთა მიერ დამუშავებული ინფორმაციის საფუძველზე პროდუქტების შექმნა(ბუკლეტები, კედლის გაზეთები);
შედეგი:სკოლის მოსწავლეთა ცნობადობის ამაღლება დაუნის სინდრომის შესახებ;
პროექტის განხორციელების რისკები და შესაძლო ხელისშემშლელი ფაქტორები:
ü  გამოკითხვის, ბუკლეტების დარიგების  ან ასფალტზე ხატვის დაგეგმილ დღეს წვიმიანი ამინდი
ü  უარის მიღება გამოკითხვის ჩატარების დროს
ü  ტექნიკური პრობლემები (ინტერნეტკავშირის ან ელექტროენერგიის გათიშვა 
პროექტის მდგრადობა

  პროექტი მდგრადია, ვინაიდან იგი არსებობას გააგრძელებს დამთავრების შემდეგაცმნიშვნელოვანია შშმ პირთა ინტეგრაცია საზოგადოებაში, მათი შესაძლებლობების გათვალისწინება, რომლის შესახებაც მუდმივად უნდა ხდებოდეს საზოგადოების ინფორმირებულობა.  ვფიქრობ, ამით ხელი შეეწყობა ,სრულფასოვანი მოქალაქეებისა და სამოქალაქო საზოგადოების  ჩამოყალიბებას. ცნობადობის ამაღლება შეზღუდული შესაძლობლობის მქონე პირთა შესახებ დაამათი ინტეგრაცია ,მათი  შესაძლებლობების დანახვა და აღიარება  მნიშვნელოვანია დემოკრატიული საზოგადოებისათვის.
თემის შინაარსი: მოცემულ პროექტში მოსწავლეები   ნახავენ საინფორმაციო ვიდეო რგოლებს  დაუნის სინდრომისა და შეზღუდული შესაძლებლობების მქონე პირთა შესახებ, გაეცნობიან მათ შესაძლებლობებს ,გამართავენ დისკუსიას ,  გაიხსენებენ პირადი ცხოვრებიდან მაგალითებს- ჰქონიათ თუ არა ურთიერთობა  შშმ პირებთან,შექმნიან პლაკატებს,მოიძიებენ ყველანაირ ინფორმაციას თემის ირგვლივ და შექმნიან საპრეზენტაციო მასალას. შექმნილ რესურსს გააცნობენ სხვადასხვა კლასის მოსწავლეებს და დაურიგებენ ბუკლეტებს.
პირველი  ეტაპი:  პროექტის დაწყებამდე  მოსწავლეებს მივაწვდი ინფორმაციას პროექტის აქტუალობის შესახებ. http://kids.ge/articles/%E1%83%93%E1%83%90%E1%83%A3%E1%83%9C%E1%83%98%E1%83%A1-%E1%83%A1%E1%83%98%E1%83%9C%E1%83%93%E1%83%A0%E1%83%9D%E1%83%9B%E1%83%98
 პროექტი დაიწყება ზოგადი  შეკითხვით,, რა  იცით და გსმენით  შშმ პირთა შესახებმოსწავლეებს ვთხოვ ინდივიდუალურად იფიქრონ დასმულ შეკითხვაზე და გამოთქვან საკუთარ შეხედულებები.ასევე გამოვკითხავ, იციან თუ არა, რა არის დაუნის სინდრომი, აუტიზმი და . .
მეორე ეტაპი: ვაჩვენებ მოსწავლეებს ფილმს  http://net.adjara.com/Movie/main?id=20694
შეზღუდული შესაძლებლობის მქონე პირზე,  გაეცნობიან რომ შეზღუდვები არის სხადასხვა- დაუნის სინდრომი, აუტისტური სპექტრი, ფსიქიკური აშლილობა, გამოყოფენ  მათ შესაძლებლობებს. გაიმართება დისკუსია, მოსწავლეები საკუთარ მოსაზრებებს გამოთქვამენ, ასევე პირადი ცხოვრებიდან მოიყვანენ მაგალითებს, შეხვედრიათ  თუ არა ასეთი  ადამიანები, შეუძლია თუ არა დაასახელოს ის შშმ პირები ,რომლებსაც სხვადასხვა სატელევიზიო გადაცემებიდან იცნობენ.
მესამე  ეტაპი: მოსწავლეებს ვყოფ  ორ ჯგუფად და  ვუნაწილებ დავალებებს. პირველი ჯგუფი აკეთებს პოსტერებს, პლაკატებს ,ხოლო მეორე ჯგუფს ევალება მოიძიონ დამატებითი მასალები ინტერნეტიდან, ცნობარებიდან  და გააკეთონ პრეზენტაცია.
მეოთხე ეტაპი: მოსწავლეები აკეთებენ მათ მიერ დამუშავებული მასალის პრეზენტაციას სხვადასხვა კლასებში და ურიგებენ მათ ბუკლეტებს;
მეხუთე ეტაპი: მოსწავლეები იღებენ ფოტოებს ,,ჭრელი წინდის ‘’გამოყენებით დაუნის სინდრომის მქონეთა  მხარდასაჭერად სლოგანით: ,,ჩემი ხმა საზოგადოებაში!’’ თვალავი წინდის (LOTS OF SOCKS) ტრადიცია 2013 წელს დაუნის სინდრომის საერთაშორისო ორგანიზაციის ინიციატივით დამკვიდრდა. მისი მიზანი მასობრივი სოლიდარობის ორიგინალურად გამოხატვაა.ფერადი წინდის შეძენით მოსწავლეები იქცევენ გარშემომყოფთა ყურადღებას, ხდებიან ინფორმაციის გამავრცელებლები და იღებენ სოციალურ პასუხისმგებლობას.
მეხუთე ეტაპი: პროექტის დასკვნით ეტაპზე  მონაწილეები გაეცნობიან საინფორმაციო ვიდეო რგოლებს https://www.youtube.com/watch?v=kr_nzjvXrLM&t=127s
                 https://www.youtube.com/watch?v=6htyvFXKUvI
   შეაფასებენ მათ პროექტს, იმსჯელებენ, რა მოეწონათ, რა ისწავლეს, რა იყო სიახლე და რას გაითვალისწინებენ ყოფით ცხოვრებაში ამ პროექტიდან.  

შინაარსობრივი სტანდარტები და ინდიკატორები

თავი VIII. პრიორიტეტული გამჭოლი კომპეტენციები:
3. პრიორიტეტული გამჭოლი კომპეტენციები:
წიგნიერებათანამედროვე გაგებითწიგნიერება არის ცვალებად კონტექსტში კითხვისწერისინფორმაციის დამუშავებისიდეებისა და მოსაზრებების გამოთქმისგადაწყვეტილების მიღებისა და პრობლემების მოგვარების უნარი იმ ცოდნის საფუძველზერომელსაც ადამიანი მთელი ცხოვრების განმავლობა  იძენს;
ციფრული წიგნიერება (იგივეარაც კომპიუტერული წიგნიერება). თანამედროვე მსოფლიოში საკომუნიკაციო და ციფრული ტექნოლოგიების განვითარებამ წიგნიერების ცნება კიდევ უფრო გააფართოვაიგი ამჟამად მოიცავს ქსელური ძიებისტექსტების ელექტრონული დამუშავებისა და ტექსტური შეტყობინების პროგრამების გამოყენების უნარსაცრასაც მთლიანობაში ციფრული წიგნიერება ეწოდებაინფორმაციული და საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების გამოყენება ხელს უწყობს შემოქმედებითი და ინოვაციური მიდგომების გამომუშავებას მოსწავლეებში;
სოციალური და სამოქალაქო კომპეტენცია. სოციალური და სამოქალაქო კომპეტენცია გულისხმობს სამოქალაქო ცხოვრებაში ინტეგრირებისათვის აუცილებელი ისეთი უნარებისა და  ღირებულებების ჩამოყალიბებასროგორებიცააკონსტრუქციული თანამშრომლობაპრობლემების მოგვარებაკრიტიკული და შემოქმედებითი აზროვნებაგადაწყვეტილების მიღებაშემწყნარებლობასხვისი უფლებების პატივისცემადემოკრატიული პრინციპების აღიარება და სხვა.

მიმართებები ე. ს. გ-ით გათვალისწინებულ სტანდარტთან

1. მოსწავლემ უნდა შეძლოს ქცევის წესების გათავისება, თანატოლებთან მათი შეთანხმება  და  დაცვა; შემწყნარებლობის გამოვლენა განსხვავებული კულტურის, ეროვნების, შესაძლებლობების მქონე ადამიანების მიმართ.
2. მოსწავლემ უნდა შეძლოს გააანალიზოს ადამიანური ღირსების არსი;
3. მოსწავლემ შეძლოს გააზრებული მონაწილეობა და თანამშრომლობა სოციალური პრობლემის გადაწყვეტაში;
                                                               პროექტის კალენდარი
Ø  ინტერნეტით მოძიებული მასალისა და ფილმის განხილვა-1.11.2019
Ø  ჯგუფის შექმნა და საქმიანობის განაწილება---4.11.2019
Ø  მოძიებული ინფორმაციის დახარისხება; პოსტერების მომზადება---7.11.2019
Ø  ,,ჭრელი წინდის’’ აქცია-ფოტოსესია-------8.11.2019 წელი
Ø  ასფალტზე ხატვა----8.11.2019
Ø   პრეზენტაცია---11.11.2019


                                                             სპეციალური საჭიროებები

·         მივცემ მითითებებს მასალების მოძიების, კედლის გაზეთის, პრეზენტაციის მომზადების პერიოდში

პროექტზე მუშაობის დაწყებამდე
მოსწავლეები მუშაობენ პროექტებზე და ასრულებენ დავალებებს
პროექტზე მუშაობის დასრულების შემდეგ
გონებრივი იერიში
გამოკითხვა
● სამოქმედო გეგმა
●ჯგუფური მუშაობის თვითშეფასება
● გამოკითხვა
● ერთობლივი დაკვირვების ფურცელი
● პროექტის შეფასების რუბრიკა

შეფასების/შეფასების ინსტრუმენტების მოკლე მონახაზი
პროექტი იწყება გამოკითხვით და გონებრივი იერიშით, რომლის მიზანია მოსწავლეთა ინფორმირებულობის განსაზღვრა, მათი ინტერესის გაღვივება, მუშაობის წინ მოტივაციის ამაღლება. პროექტის განმავლობაში მოსწავლეთა აზროვნების ზედა დონის უნარ-ჩვევების ხელშეწყობა. პროექტის დასაწყისში წარვადგენ ჯგუფური მუშაობის თვითშეფასებისა და პროექტზე მუშაობის შეფასების რუბრიკას,რათა მოსწავლეებმა შეძლონ მუშაობის განმავლობაში თავიანთი პროგრესის კონტროლი. ასევე შეაფასონ თავიანთი წვლილი პროექტზე მუშაობისას. დადებითი და უარყოფითი მხარეების გამოვლენა კი, დამეხმარება მე მომავალი პროექტების დაგეგმვა-განხორციელებაში.
 მუშაობის პროცესში მოსწავლეებს შევხვდები ინდივიდუალურად და ჯგუფურად, რათა მათ შეკითხვებს ვუპასუხო და დავაკვალიანო.  ბოლოს გამოვიყენებ პროექტზე მუშაობის შეფასების რუბრიკას, რომელსაც ექნება განმავითარებელი ხასიათი.
           
საბაზისო უნარ-ჩვევები
ü  ინტერნეტში მუშაობის უნარ-ჩვევები
·        
ü  ინტერნეტ რესურსების მოძიების უნარები

ტექნოლოგია – ტექნიკა (მონიშნეთ პროექტისათვის  საჭირო ტექნოლოგიურიუზრუნველყოფა)
§  ფოტოკამერა
§  კომპიუტერი (ები)
§  ინტერნეტკავშირი

§  საბეჭდი მანქანა/პრინტერი
§  პროექტორი
§  სკანერი
ტექნოლოგიაპროგრამული უზრუნველყოფა (მონიშნეთ პროექტის ფარგლებში გამოყენებული პროგრამა/პროგრამები )

ინტერნეტრესურსები            

                 https://www.youtube.com/watch?v=6htyvFXKUvI

        



                              ჯგუფური მუშაობის თვითშეფასება
1. როგორი შთაბეჭდილება დაგრჩა, გასწავლა თუ არა რამე ამ პროექტზე მუშაობამ?
) ბევრი რამ მასწავლა;
) მასწავლა;
) ახალი თითქმის არაფერი მისწავლია;
) ახალი არაფერი მისწავლია.
2. შეიცვალა თუ არა ამ პროექტზე მუშაობისას ჯგუფის წევრთა ურთიერთობა
) ბევრად უკეთესი გახდა;
) უკეთესი გახდა;
) ისეთივე დარჩა, როგორიც იყო;
) გაუარესდა;
3. ნათელი იყო თუ არა შენთვის საკუთარი როლი პროექტის წარმატებით განხორციელებასა და შედეგის მიღწევაში?
) სავსებით ნათელი იყო;
) ძირითადად ნათელი იყო;
) არც ისე ნათელი იყო;
) სრულიად გაურკვეველი იყო.
4. "მასწავლებელმა მიჩვენა, როგორ უნდა მემუშავა პროექტზე".
) სავსებით ვეთანხმები;
) ვეთანხმები;                                                                   
) ნაწილობრივ ვეთანხმები;
) არ ვეთანხმები.
5. პროექტის დასრულებაში ჩემ მიერ შეტანილი წვლილის მაგალითები:
–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
6. ყველაზე მეტად რას შეაქებდი ან გააკრიტიკებდი პროექტში?
ქება:––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
კრიტიკა:––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––                                            
მასწავლებლის თვითშეფასების კითხვარი

             კრიტერიუმები                                                                                  
დიახ
                 არა

1

პროექტის დაგეგმისას   გავითალისწინე
მოსწავლეთა ინტერესები და შესაძლებლობები



2
მოვახერხე პროექტში ყველა მოსწავლისდა მშობლის ჩართვა



3
მივაღწიე მოსალოდნელ შედეგს


4
პროექტი დასრულდა გაწერილ დროში.



მოსწავლეთა დაკვირვების ცხრილი
კრიტერიუმები 
მცირედ
საშუალოდ
სრულად
1
მოსწავლეებს საკუთარი წვრილი შეაქვ
პროექტით გათვალისწინებულ აქტივობებში



2
მოსწავლეები თანამშრომლობენ ერთმანეთთან




3
მოსწავლები ატარებენ პროექტის გათვალისწინებულ
ყველა შეხვედრა და ცდილობენ იყვნენ მეგობრულნი, კორექტულები





               
                  
                                           პროექტის  მონიტორინგი/შეფასება
პროექტის მონიტორინგი
ვის მიერ?
როდის?
რა კრიტერიუმებით?
პირველი შუალედური მონიტორინგი
მასწავლებლისა და მოსწავლეების
მიერ
მეორე გაკვეთილი
მოსწავლეებზე დაკვირვების ცხრილით
მეორე
შუალედური მონიტორინგი

მასწავლებელი
მეხუთე გაკვეთლი
მოსწავლეებზე დაკვირვების ცხრილით
საბოლოო შეფასება


მასწავლებელი
და მოსწავლეები
დასკვნითი პრეზენტაციის შემდეგ
მასწავლებლის თვითშეფასების კითხვარი და გუფური მუშაობის თვითშფასება



















ფოტოსესია  "ჭრელი  წინდების"  გამოყენებით



   ბუკლეტების  დარიგება





















საინფორმაციო  ვიდეორგოლის პრეზენტაცია





                                                             დისკუსია თემის  გარშემო

















                                      























რეფლექსია

    პროექტი ,,მათ ჩვენს გვერდით უნდა იცხოვრონ“ განვახორციელე დათქმულ ვადებში (1.11.2019-11.11.2019).
    პირველ ეტაპზე  მოსწავლეებს მივაწოდე ინფორმაცია პროექტის შესახებ, შემდეგ ვაჩვენე ფილმი. დავყავი მოსწავლეები ჯგუფებად და გადავუნაწილე დავალებები. დავალებების შესრულების შემდეგ გავაკეთეთ პრეზენტაცია და გავაანალიზეთ, თუ რამდენად მნიშვნელოვანია ამ საკითხით საზოგადოების ინფორმირებულობა. შემუშავებული პრეზენტაციით და ბუკლეტებით წარვსდექით მე-6, მე-7 , მე-8 და მე-9 კლასების წინაშე. დავურიგეთ ბუკლეტები და მოვუწოდეთ მათ, რომ სურვილის შემთხვევაში ჩართულიყვნენ აქციაში: ,, ჩემი ხმა საზოგადოებაში!“ , სხვადასხვა კლასის მოსწავლეები სიხარულით ჩაერთვნენ აქციაში, გადავიღეთ სურათები ,,ჭრელი წინდის“ გამოყენებით. ასევე უმცროსკლასელები გამოვიყვანეთ ეზოში ასფალტის მოსახატად. პროექტის დასასრულს კვლავ გავაცანი საინფორმაციო ხასიათის ვიდეორგოლები, გავაანალიზეთ პროექტი, მოსწავლეებმა იმსჯელეს, თუ რამდენად მნიშვნელოვანი იყო ეს პროექტი მათთვის, ბოლოს შეავსეს კითხვარები. პროექტის მსვლელობის პროცესში არანაირ შეფერხებას არ ქონია ადგილი. ყველა მოსწავლე  აქტიურად იყო ჩართული პროცესში.

 მიზანს მივაღწიე.








                                        სოციალური პროექტის გეგმა
სოციალური  პროექტის  ხელმძღვანელი
სახელი და გვარი       ნინო ლაშხია
ქალაქი:  ფოთი

სკოლა:       სსიპ ქ.ფოთის #15 საჯარო სკოლა
თემის  მონახაზი
თემის  დასახელება
ვებრძოლოთ  ბულინგს!
დონე/კლასი  
საშუალო საფეხური, მეათე კლასი
განხორციელების დროის ჩარჩო
                            18-26  ნოემბერი
აზროვნების ზედა დონის უნარები
დაგეგმვა, ორგანიზება, კვლევა, თანამშრომლობა, კრიტიკული და შემოქმედებითი აზროვნება.
პრობლემა/პროექტის აქტუალურობა
„ბულინგი“ აქტუალური  პრობლემაა   მთელ  მსოფლიოში და, შესაბამისად, საქართველოშიც. ეს ფიზიკური  და  ფსიქოლოგიური  ძალადობის ფორმაა, რომელიც  მოზარდ  თანატოლთა  შორის  არის  გავრცელებული  და  ერთი  მხარის  მიერ  მეორის  დაჩაგვრასა  და  დაცინვაში  გამოიხატება. ბავშვთა საზოგადოებაში  ძალადობის მსხვერპლი შეიძლება  გახდეს  ნებისმიერი  მოზარდი, თუმცა  ბულინგის მსხვერპლნი  უფრო  მეტად ხდებიან  რაიმე  ნიშნით განსხვავებული ბავშვები, იქნება ეს  ფიზიკური თუ ფსიქოლოგიური, ეთნიკური, რელიგიური  და  ა.შ. ჩვენ  გარშემო  ხშირია ჩაგვრის  ფაქტები, რომელიც  ითხოვს  ყურადღებას, საზოგადოების  აქტიურ  მონაწილეობას  პრობლემის  აღმოსაფხვრელად.
როექტის  მიზნები/ შედეგები
Ø  მოსწავლეთა მიერ  ბულინგის ირგვლივ მოძიებულ ინფორმაციის დამუშავება ტექნოლოგიების გამოყენებით;
Ø  პრევენციული ზომების და რეკომენდაციების შემუშავება და  აღნიშნული ინფორმაციის  გაზიარება;
Ø  მოსწავლეებში  მოქალეობრივი  თვითშეგნების ამაღლება;
Ø  გამოკითხვის შედეგების გათვალისწინებით დასკვნების  გამოტანა;
პროექტის მდგრადობა

  პროექტი მდგრადია, რადგან იგი  არსებობას  გააგრძელებს  დამთავრების  შემდეგაც. პროექტი  ხელს  შეუწყობს  მოსწავლეებს,  დაძლიონ ბულინგი, არ  აღმოჩდნენ  არც  მსხვერპლის და  არც  მოძალადის  როლში. მოსწავლეებს  უნდა  განუვითარდეს ლიბერალური  და  დემოკრატიული ღირებულებები.


           

თემის შინაარსი: მოცემულ პროექტში მოსწავლეები   ნახავენ საინფორმაციო ვიდეო რგოლებს . გამართავენ ბულინგის მსხვერპლის მქონე პირთა შესახებ დისკუსიას ,  გაიხსენებენ პირად მაგალითებს. ჰქონიათ თუ არა ურთიერთობა  ბულინგის  მსხვერპლ  მოზარდებთან. შექმნიან პლაკატებს, მოიძიებენ ყველანაირ ინფორმაციას თემის ირგვლივ და მოამზადებენ  საპრეზენტაციო მასალას. შექმნილ რესურსს გააცნობენ სხვადასხვა კლასის მოსწავლეებს.
პირველი  ეტაპი:  პროექტის დაწყებამდე  მოსწავლეებს მივაწვდი ინფორმაციას პროექტის აქტუალობის შესახებ.
 პროექტს დავიწყებ ზოგადი საუბრებით ბულინგის შესახებ. ავუხსნი მოსწავლეებს სიტყვა ,,ბულინგის” მნიშვნელობას. განვიხილავ ბულინგის ტიპებს და ვთხოვ მათ დაასახელონ ფაქტები,  რომლებიც უკავშირდება მას ,  მათ თანატოლთა დაბულინგებას.  შემდეგ ვაჩვენებ საინფორმაციო  ფილმს  ბულინგის  შესახებ.  https://www.youtube.com/watch?v=cOBd3RR04Mo მოსწავლეები  გაეცნობიან „ბულინგს“ როგორც  სოციალურ  მოვლენას. კიდევ ერთხელ განასხვავებენ  ბულინგის  სხვადასხვა  ტიპებს (ფიზიკური,ვერბალური, ფარული/შენიღბული და კიბერბულინგი).
მეორე ეტაპი:  ვაჩვენებ მოსწავლეებს ანიმაციურ ფილმს https://www.youtube.com/watch?v=v7nm9rxCWlA  გაიმართება დისკუსია თემის  გარშემო. ბავშვები გამოთქვამენ  საკუთარ მოსაზრებებს, ასევე პირადი ცხოვრებიდან მოიყვანენ მაგალითებს.
მესამე  ეტაპი: მოსწავლეებს ვყოფ  ორ ჯგუფად და  ვუნაწილებ დავალებებს. პირველი ჯგუფი აკეთებს პოსტერებს, პლაკატებს ,ხოლო მეორე ჯგუფს ევალება მოიძიონ დამატებითი მასალები ინტერნეტიდან, ცნობარებიდან  და გააკეთონ პრეზენტაცია.
მეოთხე ეტაპი: კითხვარების  შედგენა,  მოსწავლეების  გამოკითხვა  და  შედეგების  განხილვა.
საინფორმაციო ბუკლეტების  დარიგება  სლოგანით“დავიცვათ თანატოლების უფლებები“
მეხუთე ეტაპი: პროექტის დასკვნით ეტაპზე  მონაწილეები გაეცნობიან საინფორმაციო ვიდეო რგოლებს https://www.youtube.com/watch?v=_7vNZUNlO2g
   შეაფასებენ  პროექტს, იმსჯელებენ, რა მოეწონათ, რა ისწავლეს, რა იყო სიახლე და რას გაითვალისწინებენ ყოფით ცხოვრებაში ამ პროექტიდან.  
                                                 პროექტის კალენდარი
         


Ø  ინტერნეტით მოძიებული მასალისა და ფილმის განხილვა-- 18 ნოემბერი.
Ø  დისკუსიის  გამართვა-- 18 ნოემბერი.

Ø  ჯგუფის შექმნა და საქმიანობის განაწილება--19-21 ნოემბერი.
მოძიებული ინფორმაციის დახარისხება; პოსტერების,პლაკატების მომზადება,ინტერნეტიდან  და  ცნობარებიდან დამატებითი მასალების  მოძიება,პრეზენტაცია.

Ø  კითხვარების  შედგენა. გამოკითხვა  და  შედეგების  განხილვა,
საინფორმაციო ბუკლეტების  დარიგება - 22 ნოემბერი
Ø  პროექტის  შეფასება  და  მსჯელობა--25 ნოემბერი



                                                    სპეციალური საჭიროებები

მივცემ მითითებებს მასალების მოძიების, კედლის გაზეთის, პრეზენტაციის მომზადების პერიოდში

პროექტზე მუშაობის დაწყებამდე
მოსწავლეები მუშაობენ პროექტებზე და ასრულებენ დავალებებს
პროექტზე მუშაობის დასრულების შემდეგ
გონებრივი იერიში
გამოკითხვა
● სამოქმედო გეგმა
●ჯგუფური მუშაობის თვითშეფასება
● გამოკითხვა
● ერთობლივი დაკვირვების ფურცელი
● პროექტის შეფასების რუბრიკა
შეფასების/შეფასების ინსტრუმენტების მოკლე მონახაზი
პროექტი იწყება გამოკითხვით და გონებრივი იერიშით, რომლის მიზანია მოსწავლეთა ინფორმირებულობის განსაზღვრა, მათი ინტერესის გაღვივება, მუშაობის წინ მოტივაციის ამაღლება. პროექტის განმავლობაში მოსწავლეთა აზროვნების ზედა დონის უნარ-ჩვევების ხელშეწყობა. პროექტის დასაწყისში წარვადგენ ჯგუფური მუშაობის თვითშეფასებისა და პროექტზე მუშაობის შეფასების რუბრიკას, რათა მოსწავლეებმა შეძლონ მუშაობის განმავლობაში თავიანთი პროგრესის კონტროლი. ასევე შეაფასონ თავიანთი წვლილი პროექტზე მუშაობისას. დადებითი და უარყოფითი მხარეების გამოვლენა კი, დამეხმარება მე მომავალი პროექტების დაგეგმვა-განხორციელებაში.
 მუშაობის პროცესში მოსწავლეებს შევხვდები ინდივიდუალურად და ჯგუფურად, რათა მათ შეკითხვებს ვუპასუხო და დავაკვალიანო.  ბოლოს გამოვიყენებ პროექტზე მუშაობის შეფასების რუბრიკას, რომელსაც ექნება განმავითარებელი ხასიათი.
           
საბაზისო უნარ-ჩვევები
ü  ინტერნეტში მუშაობის უნარ-ჩვევები
·        
ü  ინტერნეტ რესურსების მოძიების უნარები

ტექნოლოგია – ტექნიკა (მონიშნეთ პროექტისათვის  საჭირო ტექნოლოგიური უზრუნველყოფა)
§  ფოტოკამერა
§  კომპიუტერი (ები)
§  ინტერნეტკავშირი

§  საბეჭდი მანქანა/პრინტერი
§  პროექტორი
§  სკანერი
ტექნოლოგიაპროგრამული უზრუნველყოფა (მონიშნეთ პროექტის ფარგლებში გამოყენებული პროგრამა/პროგრამები )

ინტერნეტრესურსები           https://www.youtube.com/watch?v=cOBd3RR04Mo
https://www.youtube.com/watch?v=_7vNZUNlO2g

        

                                  ჯგუფური მუშაობის თვითშეფასება
1. როგორი შთაბეჭდილება დაგრჩა, გასწავლა თუ არა რამე ამ პროექტზე მუშაობამ?
) ბევრი  რამ მასწავლა;
 ) მასწავლა;
) ახალი თითქმის  არაფერი  მისწავლია;
) ახალი  არაფერი  მისწავლია;
2. შეიცვალა თუ არა ამ პროექტზე მუშაობისას ჯგუფის წევრთა ურთიერთობა
) ბევრად უკეთესი გახდა;
) უკეთესი გახდა;
) ისეთივე დარჩა, როგორიც იყო;
) გაუარესდა;

3. ნათელი იყო თუ არა შენთვის საკუთარი როლი პროექტის წარმატებით განხორციელებასა და შედეგის მიღწევაში?
) სავსებით ნათელი  იყო;
) ძირითადად ნათელი  იყო;
) არც ისე  ნათელი  იყო;
) სრულიად გაურკვეველი იყო;

4. "მასწავლებელმა მიჩვენა, როგორ უნდა მემუშავა პროექტზე".
) სავსებით ვეთანხმები;
) ვეთანხმები;                                                                   
) ნაწილობრივ  ვეთანხმები;
) არ  ვეთანხმები;

5. პროექტის დასრულებაში ჩემ მიერ შეტანილი წვლილის მაგალითები:
–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
6. ყველაზე მეტად რას შეაქებდი ან გააკრიტიკებდი პროექტში?
ქება:––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
კრიტიკა:––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––



                                              
მასწავლებლის თვითშეფასების კითხვარი

        კრიტერიუმები                                                                             
 დიახ
      არა

1

პროექტის დაგეგმისას გავითვალისწინე მოსწავლეთა ინტერესები და  შესაძლებლობები



2
მოვახერხე  პროექტში  ყველა  მოსწავლის  ჩართვა


3
მივაღწიე მოსალოდნელ  შედეგს


4
პროექტი დასრულდა გაწერილ  დროში





                                            მოსწავლეთა  დაკვირვების  ცხრილი
კრიტერიუმები
მცირედ
საშუალოდ
სრულად
1
მოსწავლეებს  საკუთარი  წვლილი  შეაქვთ პროექტით გათვალისწინებულ  აქტივობებში



2
მოსწავლეები  თანამშრომლობენ ერთმანეთთან




3
მოსწავლეები ატარებენ პროექტით  გათვალისწინებულ  ყველა  შეხვედრას  და  ცდილობენ, იყვნენ  მეგობრულნი, კორექტულები.





                                დისკუსია თემის  გარშემო









2019-2020 სასწავლო წლის 18-26 ნოემბერს ჩატარებული  პროექტის  ,,ვებრძოლოთ ბულინგს“  რეფლექსია

              2019-2020 სასწ. წლის 18-26 ნოემბერს განვახორციელე პროექტი : ,,ვებრძოლოთ ბულინგს“.  ამ  სოციალური  პროექტის  მიზანი იყო,  ხელი შეეწყო მოსწავლეებისათვის,  დაეძლიათ ბულინგი, არ აღმოჩნდნენ არც მსხვერპლის და არც მოძალადის როლში. მოსწავლეებს განუვითარდათ ლიბერალური და დემოკრატიული ღირებულებები. პროექტში  წამოჭრილი პრობლემა  რეალურად  დგას  ჩვენს ცხოვრებაში. ეს ის  პრობლემებია,  რაც  დღესდღეობით ძალიან აქტუალურია  და   მათ  მოსაგვარებლად სხვადასხვა ღონისძიების გატარებაა  საჭირო.
   პროექტის  დასაწყისშივე  შემუშავებულ  იქნა  მიზანი. გავითვალისწინე მოსწავლეთა  ინტერესი ამ  პროექტთან დაკავშირებით, რაც  დამეხმარა  მიზნის  სრულყოფილად განსაზღვრაში.
    პირველ ეტაპზე მოსწავლეებს მივაწოდე ინფორმაცია პროექტის აქტუალობის შესახებ და ვთხოვე, გაეხსენებინათ რაიმე ფაქტი ბულინგთან დაკავშირებით და გამოეთქვათ საკუთარი შეხედულებები ამ საკითხის მიმართ. შემდეგ ვაჩვენე ვიდეოფილმი,  რომლის საშუალებითაც მოსწავლეები გაეცნენ ბულინგს, როგორც სოციალურ პრობლემას. ასევე განვასხვავეთ ბულინგის ტიპები. შემდეგ ეტაპზე კვლავ ვაჩვენე სხვა ანიმაციური ფილმი ბულინგის შესახებ და გავმართეთ დისკუსია ფილმის ირგვლივ.  მოსწავლეებმა მოიყვანეს მაგალითები პირადი ცხოვრებიდან, რომელიც ძირითადად პოზიტიურ დამოკიდებულებას გამოხატავდა ერთმანეთის მიმართ. მათ მოყავდათ მაგალითები, თუ როგორ შეძლებენ ბულერის მოგერიებას და რომ  არასოდეს შეეცდებიან მათ ადგილზე ყოფნას. შემდეგ ეტაპზე კლასი დავყავი ორ ჯგუფად. ერთ ჯგუფს დავავალე პოსტერებისა და პლაკატების დამზადება, ხოლო მეორეს - დამატებითი ინფორმაციების მოძიება და პრეზენტაციის შესრულება. შემდეგ შევადგინეთ  კითხვარები და გამოვიკითხეთ მოსწავლეები. დავარიგეთ ბუკლეტები სლოგანით: ,,დავიცვათ თანატოლების უფლებები“. დასკვნით ეტაპზე კვლავ გავეცანით საინფორმაციო ვიდეორგოლს. მოსწავლეებმა ამომწურავად მიიღეს ინფორმაცია თემაზე. მათ  თქვეს, რომ მეტად ფრთხილები იქნებიან ურთიერთობისას, შეეცდებიან ერთმანეთის გრძნობებს, აზრებს, შეხედულებებს თუ რელიგიურ მრწამსს პატივი სცენ. არ დაჩაგრონ ერთმანეთი.
  ვთვლი, რომ  პროექტი  წარმატებით  განხორციელდა და დასახული მიზანიც იქნა მიღწეული.


                                                                                                                  ნ. ლაშხია

Комментариев нет:

Отправить комментарий